17.9.2021

Na ŽAK prišel prvi športno obarvani chatbot na svetu

Na ŽAK-u je Mastercard v sodelovanju z NK Bravo, RK Celje in NK Maribor lansiral prvega chatbota (virtualnega asistenta), ki bo uporabnikom v pomoč pri sledenju ključnim informacijam kluba, novicam, rezultatom, novostim v navijaški trgovini in celo nakupu vstopnic ter naročanju hrane in pijače s stadionskega sedeža kar mimo vrste. Gre za prvi tovrstni chatbot na svetu, ki ga odlikujejo edinstvene funkcionalnosti kot so izbira klepetalne aplikacije (Viber, Facebook Messenger, Apple Business Chat) ter možnost oddaje naročil in plačilo hrane ter pijače neposredno iz klepetalne aplikacije.

Mastercard v sodelovanju s športnimi klubi povezal dve strasti  

Novinarsko konferenco je zaznamovala posebna tehnološka izkušnja, kjer je prvič ekskluzivno zaživel chatbot podjetja Mastercard, NK Bravo in RK Celje ter NK Maribor. Ta bo navijačem omogočal, da ohranijo dvosmerno komunikacijo s svojim najljubšim klubom tudi v času pred in po tekmah, hitro in enostavno naročijo ter plačajo vstopnice in mimo gneče na stadionu naročijo ter plačajo želeno hrano in pijačo kar iz svojega sedeža, ne da bi ob tem zamudili kakšne pomembne minute tekme.

»Kot tehnološko podjetje z veliko strastjo do športa nenehno stremimo k ustvarjanju inovacij, ki nadgrajujejo uporabniško izkušnjo. V sodelovanju s klubi NK Maribor, NK Bravo in RK Celje smo se tako podali v razvoj chatbota, ki danes združuje dve pomembni strasti družbe Mastercard – željo po nenehnem tehnološkem napredku in gojenje strasti do športa ter povezovanje z lokalnimi klubi. Veseli nas, da lahko lokalnim skupnostim pomagamo do digitalizacije in navijačem ponudimo popolnoma novo tehnološko napredno storitev,« je ob lansiranju inovacije poudaril Aleš Petejan, vodja marketinga, Mastercard Slovenija.   

Od zabave in popestritve za uporabnika do večje učinkovitosti podjetja

Chatboti v globalnem merilu postajajo vse bolj priljubljeni digitalni spremljevalci podjetij. Integrirani v spletne strani ali kot samostojne aplikacije skrbijo za avtomatizacijo številnih procesov, ki so v preteklosti zahtevale številne človeške ure, ter na ta način zagotavljajo večjo učinkovitost in konkurenčnost podjetij. Njihova razpoložljivost in hitra odzivnost je prednost pri pridobivanju potencialnih strank, preglednem in bolj učinkovitem iskanju artiklov na spletnih straneh podjetij, v trenutnih negotovih časih, ko so stiki postali zelo omejeni, pa uporabnikom ponujajo razvedrilno uporabniško izkušnjo in občutek pripadanja skupnosti, ki ga kot družba ne smemo zanemariti.  

Chatbot slovenskih športnih klubov je razvilo podjetje 2Mobile in bo uporabnikom na voljo na treh različnih kanalih: Apple Business Chat, Facebook Messenger in Viber. Kot prvi na svetu dodatno spodbuja brezstično plačevanje in s tem zmanjšuje vrste za dosego prigrizkov med tekmami in nakup vstopnic, ob tem pa s personifikacijo športne klube spreminja v »chat« prijatelja, ki v pogovoru pomaga pri uresničevanju navijaških želja uporabnikov.

»V času, ko se družba pospešeno digitalizira in se vse bolj uveljavlja nizko kontaktna ekonomija, pogovorno trženje ponuja neizmerne priložnosti za komunikacijo med blagovnimi znamkami in potrošniki. Izredno me veseli, da je to priložnost prepoznal tudi Mastercard v povezavi z aktivacijami v športnem marketingu. Športni boti, ki omogočajo komunikacijo, spletne nakupe in plačila ter graditev skupnosti med športnimi navdušenci in športnimi klubi, predstavljajo še eno inovacijo v svetovnem merilu, kjer smo moči in znanje združili Mastercard kot pobudnik, 2Mobile kot razvijalec  in tehnološka platforma LiverPerson kot ponudnik tehnoloških rešitev. Prepričan sem, da nov poslovni model ne le poenostavlja uporabniško izkušnjo, ampak odpira priložnost drugim blagovnim znamkam kot tudi športnim klubom za kontinuirano neposredno komunikacijo z navijači,« je povedal Matjaž Možina, direktor družbe 2Mobile.

»Živimo razpeti med fizičnim in digitalnim svetom, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. Šport in ogled tekem iz domače dnevne sobe nikoli ne more pričarati enakih emocij, kot ogled tekme s prijatelji in ostalimi navijači v živo s tribun. Vendar pa se klubi ne smemo bati digitalnega sveta, temveč ga moramo sprejeti. Če se ozremo po svetu, lahko vidimo, da šport že danes zelo dobro izkorišča digitalno okolje, prek katerega ima lahko dvosmerno komunikacijo z navijači, sledilci, člani, partnerji in drugimi deležniki. Prav to komunikacijo s chatbotom, ki smo ga uvedli skupaj z Mastercard, danes nadgrajujemo in peljemo v novo dobo. Dodatno pa bo chatbot izdatno izboljšal tudi samo izkušnjo navijačev na tekmi. Če smo v preteklosti v času polčasa vsi drveli na prodajno točko po pijačo in hrano, bomo sedaj lahko prek chatbota naročili hrano in pijačo kar s tribune, namesto čakanja v vrsti pa polčas izkoristili za druženje s prijatelji in ostale aktivnosti,« je še dodal Matjaž Polanič, poslovni direktor NK Bravo.

SPONZORJI

BRAVO MALČKI, KUL NAVIJAČ, BRAVO NOGOMETNA IZKUŠNJA

SPONZORJI IN PODPORNIKI