21.12.2022

Udarnih 11: Športno-poslovni model NK Bravo

Vsakoletna revija Bravo Bravo je izšla že 16. zapovrstjo. V vsakoletnem klubskem gradivu je znova veliko intervjujev, zanimivih člankov, statistike, fotografij, ... Izbrane članke pa vam pred vstopom v leto 2023 ponujamo tudi v digitalni obliki.

PREBERITE ŠE:
Arnol: Čudežna dežela vsesplošnega udobja ne obstaja
Intervju: Gal Lubej Fink
Vanja Drkušić: Ko je glava na mestu, delujejo tudi stvari na igrišču
Drobnič: V ekipi nikoli ni bilo slabe volje
S športnim direktorjem skozi prelomnice NK Bravo

V novi rubriki revije Bravo Bravo smo zastavili 11 udarnih vprašanj na prav posebno področje klubskega delovanja. Prvi je nanje odgovarjal Dejan Grabić, ki v klubu deluje polnih 10 let in je kot trener članske ekipe močno vpet v celotno delovanje NK Bravo.

Kakšen je športno-poslovni model NK Bravo?

Vzgoja mladih igralcev in njihova prodaja. Želimo se financirati s prodajo igralcev, a jim hkrati omogočiti, da bodo pripravljeni na nove izzive na naslednjem koraku njihove kariere.

Se v NK Bravo zasleduje aktualne nogometne trende?

Želimo jim biti blizu, saj menimo, da nam bo na tak način uspelo doseči cilje poslovnega modela. V sodobnem nogometu vse poteka hitreje, več je akcij, tempo je visok, malo je prostora in časa za odločitve.

Kakšne igralce iščete pri zasledovanju klubskih ciljev?

Želimo igrati pretežno z mladimi slovenskimi fanti, ki so tržno zanimivi.

Kateri ligi se, po sistemu delovanja kluba, želite najbolj približati?

Zame je najboljša liga na svetu nemška Bundesliga. Relativna uspešnost teh klubov je največja v nogometni Evropi. Ekipe z vloženim denarjem presegajo rezultatska pričakovanja in svojo dejansko kakovost. Vsak klub ima jasen način dela in njihov stil igre spodbuja razvoj igralcev.

Kako najti prave igralce za uresničitev ciljev in igranje na tak način?

V NK Bravo ne more igrati vsak igralec. Mora imeti posebne nogometne sposobnosti in značaj. Imamo odlično moštvo, ki se postopoma oblikuje že nekaj let. Nekdo, ki ne zmore ali noče sprejeti naših zahtev, hitro odpade. Enako velja za zaposlene v klubu. Zanimivo pa je, da je v primerjavi s konkurenčnimi klubi kadrovskih sprememb zelo malo. Se pravi, da je kadrovanje dobro. Kljub temu je skavting nogometašev področje, kjer imamo največ rezerve. Bazen takšnih igralcev je majhen. V Sloveniji večino najboljših mladih nogometašev poberejo klubi, ki so zanje pripravljeni plačati ogromne zneske. Mi ciljamo na spregledan potencial. Tako smo prisiljeni našo vizijo oziroma filozofijo dopolnjevati s trgom v tujini, a vseeno ostajamo najmlajša ekipa v prvi slovenski nogometni ligi.

Je Bravo na trgu mladih nogometašev dovolj konkurenčen?

Konkurenčnost kažejo številke. Športne in poslovne. Dejstvo je, da so bili prihodki kluba od prodaje igralcev v zadnjih treh, štirih letih okoli 2 milijona evrov. Ves ta denar je bil reinvestiran v klub.  Ampak, če bi na teh lovorikah zaspali, si bi ustvarili dolgoleten problem. Zato imamo v klubu zelo dobre in konkurenčne generacije 2004, 2005, 2006, 2007 in tudi mlajše. Znotraj teh generacij se skrivajo tržno zanimivi nogometaši, ki jih je treba dobro učiti in razvijati.

Kako postati večji igralec na tem področju?

V klubu se velikokrat pogovarjamo o ROI-ju (return of investment o.p.). Po domače: koliko dobimo v prihodnosti za današnjo investicijo. S trenutno filozofijo relativno dobro obvladujemo stroške in minimiziramo tveganje. Ko razmišljamo o povečanju tveganja in povečanju stroškov, se sprašujemo, ali smo sposobni to tveganje tudi monetizirati. Hipotetično lahko pridemo do boljšega dobička, a hkrati ne želimo ogroziti finančne stabilnosti, ki je ključna za obstoj kluba.

Rešitvi sta dve. Večji vložek v do sedaj težko dosegljive in zelo mlade slovenske igralce ter hkratni skavting zelo mladih tujih igralcev, ki so tržno izjemno zanimivi. Pogledujemo proti Afriki. Veliko evropskih klubov vzgaja afriške potencialne dragulje in jih prodaja naprej. Morda je to priložnost tudi za nas.

Posameznik z igralnimi pomanjkljivostmi ali igralec z zahtevnim karakterjem? Katerega izbrati prej?

Vsak igralec na svetu ima igralne pomanjkljivosti in vsak igralec ima svoj edinstven značaj. Prvo stvar je lažje popravljati, drugo zelo težko. Pri takšnih odločitvah upoštevamo pluse in minuse, ki jih določen igralec prinaša ekipi. Zahteven značaj še ne pomeni, da se igralec ne bo podredil ekipi. Kdor se ne zna ali ne želi podrediti ekipi in klubu, nima v NK Bravo kaj iskati. Pa če je značajsko zahteven ali nezahteven.

Kakšen karakter iščete?

Fantje morajo biti lačni napredka, imeti strast do nogometa. Morajo biti timski igralci, sposobni razmišljati s svojo glavo in tudi dobro prenašati stres, trdo delo, bolečino in frustracijo. To so značilnosti, ki jih posameznik nujno potrebuje, da splava in se ohranja na visokem nivoju v moštvenem športu.

Je na igrišču najboljši posameznik na določeni poziciji ali tisti, ki je tržno najbolj zanimiv?

Ekipo je treba voditi skozi poslovne in športne cilje, kar ni lahko. Ampak temeljni kamen mora biti športna logika. Če podiraš športno logiko, se bo to odrazilo tudi na poslovno. Cilj je narediti dober športni produkt. Ker smo v moštvenem športu, je glavni športni produkt moštvo in posledično posamezniki. Nikakor ne obratno. Če bi na silo igrali zgolj s tržno zanimivimi igralci in se požvižgali na njihovo zrelost in pripravljenost za zahtevani nivo, bi naredili več škode kot koristi. Potrebno je znati dozirati. V primeru, da sta dva igralca enakovredna, pa je vsekakor vodilo tržna in prodajna zanimivost.

Kam se usmerja prodaja igralcev?

Želimo jih prodati v lige, ki gledajo v prihodnost. Nogometna prihodnost je tempo, akcija, spektakel. Skozi naš model igre, ki zasleduje podobne principe, bodo lažje splavali in se prilagodili ter hkrati uspešno nadaljevali svoje kariere prav v teh ligah. Naslednja stopnica v karieri nogometaša je zelo pomembna. Treba jo je pravilno izbrati. Odličen primer je David Brekalo, ki je prestopil v norveško ligo, se uspel prebiti v A reprezentanco in je zanimiv klubom iz najboljših evropskih lig.

SPONZORJI

BRAVO MALČKI, KUL NAVIJAČ, BRAVO NOGOMETNA IZKUŠNJA

SPONZORJI IN PODPORNIKI